środa, 21 listopada 2012

"Niepotrzebni mogą odejść" ("Odd Man Out" Wielka Brytania 1947, reż Carol Reed)



Mam nieco mieszane uczucia więc nie za bardzo wiem jak się wyrazić. Rzecz dzieje się w Irlandii tuż po wojnie a akcja dotyczy irlandzkich bojowników, którzy aby zdobyć pieniądze dla organizacji robią napad. Osadzenie całej opowieści w takich a nie innych realiach bardzo mi się podoba, podoba mi się także to jak historia jest opowiedziana, podobają mi się postacie (choć nie wszystkie) i ogólny niewesoły klimat. Z drugiej strony kilka rzeczy wydało mi się bardzo dziwnych - przede wszystkim zachowanie konspiratorów, które strasznie pachniało totalną amatorką a momentami wręcz szczeniackim egoizmem. Inna sprawa że cała opowieść polega na tym że napad nie poszedł jak trzeba w wyniku czego szef komórki wpada w poważne tarapaty i z każdą minutą coraz bardziej okazuje się że historia będzie dotyczyć tylko tego czy mu się uda czy nie. Nie mogę powiedzieć że się rozczarowałem bo film jest naprawdę przyzwoity i nawet trzyma w napięciu jednak naprawdę spodziewałem się że będzie lepszy.

http://www.imdb.com/title/tt0039677/

Brak komentarzy: