wtorek, 20 października 2009

"Świat cieni" ("Schattenwelt" Niemcy 2008, reż Connie Walter)



Podobało mi się to że film jest prawie czarno-biały. Wszystkie kolory są bardzo wyblakłe i dopiero po chwili udało mi się zauważyć np niebieską koszulę. Ciekawy pomysł. Poza tym przyciężkawo. Pomysł jest niezły - były członek RAFu wychodzi po 22 latach z więzienia i w ramach programu resocjalizacyjnego zostaje mu przydzielone mieszkanie obok pewnej dość dziwnej dziewczyny. Oczywiście okazuje się że duchy przeszłości wracają i mimo upływu tak wielu lat niełatwo jest sobie wszystko poukładać. Wydaje się że wszystko powinno być super - mamy tajemniczą kobietę, mroczny sekret z przeszłości, sporo fajnie budowanych momentów jednak około połowy filmu zachowanie bohaterów zaczęło się robić dla mnie coraz bardziej niezrozumiałe aż do mających miejsce na końcu wydarzeń, które chyba za bardzo i nieco na siłę są poplątane. Taki zabieg skutecznie sprawił że napięcie się rozmyło a ja wyszedłem z kina raczej lekko rozczarowany zmarnowanym potencjałem niż zachwycony psychologią postaci i zawiłością ludzkich losów. Szkoda.
http://www.imdb.com/title/tt1245901/

Brak komentarzy: