czwartek, 9 lipca 2009

"Śpioch" ("Sleeper" USA 1973, reż Woody Allen)



Ogromnie lubię pana reżysera więc jak zobaczyłem że puszczają to w telewizji to zatarłem łapki i usiadłem przed pudłem. W 1973 roku sprzedawca zdrowej żywności zostaje zahibernowany i budzi się w totalitarnym świecie 200 lat później. W tak określonej rzeczywistości wiadomo że Woody Allen będzie sobie używał na całego więc tylko czekałem na to co jeszcze wymyśli i w jakie kolejne absurdalne kłopoty wpędzi bohatera. Każda następująca po sobie bzdura jest strasznie zabawna chociaż w połowie film na chwilę traci tempo. Dużo slapstickowego humoru, ganiania się dookoła mebli w przyśpieszonym tempie i temu podobnych zabiegów jednak zarazem zupełny brak kaszany. Świetne jest też to że za 200 lat papierosy i tłusty bekon okazują się jednak być zdrowe. Pod koniec trochę przysypiałem, przyznaje się - zawiniła pora emisji. Bardzo się ubawiłem.
http://www.imdb.com/title/tt0070707/

Brak komentarzy: