niedziela, 31 sierpnia 2014

"Witching & Bitching" ("Las brujas de Zugarramurdi" Hiszpania / Francja 2013, reż Álex de la Iglesia)



Dawno nie oglądałem niczego autorstwa Alexa del la Iglesia i bardzo dobrze że po to sięgnąłem. Zaczyna się od dość nietypowego napadu na lombard a potem jest jazda do samego końca. Co chwila niespodzianka i co chwila śmiałem się z tego co się działo na ekranie a i końcówka nie pozostawiła mnie z uczuciem rozczarowania czy niedosytu. Zestaw postaci - świetny, każdy coś wnosi i nie zauważyłem tu jakichś zbędnych słów czy scen. Zarówno drobne szczegóły jak i ważniejsze wątki znakomicie tworzą całość, opowieść płynie aż do spektakularnego finiszu. Świetna jest też cała gra na linii mężczyźni - kobiety i ewidentny prztyczek w nos dla ruchu feministycznego. Film zdecydowanie godny polecenia, Alex kolejny raz sprawił że seans był co najmniej bardzo udany.

http://www.imdb.com/title/tt2404738/

Brak komentarzy: