środa, 17 października 2018

"Człowiek z magicznym pudełkiem" (Polska / Włochy 2017, reż Bodo Kox)



Kolejny film, którego nie udało mi się obejrzeć na zeszłorocznym Warszawskim Festiwalu Filmowym, i który nadrabiam teraz. Całkiem przyzwoite S-F dziejące się w Polsce za kilkanaście, może za 20 lat. Podobały mi się stylizacje, podobał mi się ogólny nastrój, podobały mi się przeskoki w czasie, podobała mi się Olga Bołądź - najpierw niby taka wyszczekana a potem jednak wcale nie do końca, tak jak się tego spodziewałem. Troche trzeba przyznać, że jest to jednak polskie kino, i są tu takie momenty, których w zagranicznych filmach na szczęście nie ma - jakiś taki nadmiar melancholii czy nie do końca udanej psychodeli. Były po prostu chwile, których nie rozumiałem, a bez których, w moim odczuciu, całość świetnie by dała radę. Muszę również napisać, że nie do końca pasowała mi muzyka - czasami sprawiałą wrażenie źle dobranej do scen, czasami wrażenie nie do końca przemyślalnej w pewnych momentach (nie myślę tu oczywiście o piosence Maanamu - ta wykorzystana jest bardzo fajnie). Niemniej jednak uważam, że jako całość film się spokojnie broni. Końcówka udana - zależnie od podejścia widza szczęśliwa lub nie. Bardzo mi to pasuje.

https://www.imdb.com/title/tt5782146/

Brak komentarzy: