poniedziałek, 24 listopada 2014

"Red Cliff II" ("Chi bi Part II: Jue zhan tian xia" Chiny / Hong Kong / Tajwan / Japonia / Korea Południowa 2009, reż John Woo)



Pierwsza część mi się tak bardzo spodobała, że praktycznie z marszu obejrzałem drugą, będącą bezpośrednią kontynuacją. Tym razem czekamy na bitwę morską, do której szykują się obie strony. Więcej w tym filmie intryg i chytrych podstępów niż w pierwszej części jednak nie sprawia to że dzieło traci na widowiskowości. Akcja ze zdobywaniem strzał - super. No i finałowa, długa bitwa, wiadomo że również świetna. Jedyne na co mogłem narzekać to fakt, że dopadło mnie trochę zmęczenie materiału - drugi dzień z rzędu oglądałem bliźniaczy dwuipółgodzinny film i jednak pod koniec nie czułem już takiej ekscytacji. Nie zrzucałbym jednak winy na sam film tylko właśnie na to że nie dałem sobie chwili oddechu w obcowaniu z Johnem Woo. Lepszym rozwiązaniem byłoby choć z tydzień poczekać i nabrać większego apetytu na kontynuację. Wszystko nadal jest ciekawe, niesamowicie efektowne i całkiem trzymające w napięciu. Cieszę się że to w końcu zobaczyłem.

http://www.imdb.com/title/tt1326972/

Brak komentarzy: