sobota, 11 października 2014

"Firma" ("The Firm" USA 1993, reż Sydney Pollack)



Przeczytałem niedawno książkę Grishama, więc chciałem też obejrzeć film. Jak ogromnie pozytywne było moje zaskoczenie, kiedy okazało się, że ostatnie 40, czy może i nawet 60 minut jest zupełnie inne niż literacki pierwowzór! Mówiąc krótko - całe wprowadzenie do tematu znałem i zawiązanie intrygi rzeczywiście było podobne, jednak to jak Tom Cruise postanawia wyjść z opresji miało niewiele wspólnego z tym co czytałem zatem było bardzo ciekawie. Wszystko bardzo sprawnie zrobione (za sterami Sydney Pollack), udział biorą także Ed Harris i Gene Hackman więc dobrze się na to patrzy i mimo że całość trwa dwie i pół godziny to nie nudziłem się nic a nic. Nie jest to może jakieś wielkie kino, które odmieni czyjeś życie ale zdecydowanie dobry sensacyjny film na który bez wahania można poświęcić jeden jesienny wieczór.

http://www.imdb.com/title/tt0106918/

Brak komentarzy: