wtorek, 18 grudnia 2012

"Dracula" (USA / Wielka Brytania 1979, reż. John Badham)



Spojrzałem na tytuł, datę produkcji i kilka obrazków z pięknymi studyjnymi zdjęciami więc spodziewałem się zabawnej kiszki i srodze się zawiodłem. To jest całkiem dobry "Dracula"! Rasowy, solidny, trzymający w napięciu - aż sam byłem w szoku jak się to dobrze oglądało i jak fajnie wszystko jest zrobione. Scena kiedy Hrabia rozmawia z Lucy przy świecach wbiła mnie w fotel! W ogóle muszę przyznać że tytułowy bohater grany przez anonimowego dla mnie dotąd aktora wypada zdecydowanie na plus - jest odpowiednio mroczny, odpowiednio egzotyczny oraz odpowiednio romantyczny i uwodzicielski. Nie odstaje także reszta ekipy a szczególnie kilka postaci drugoplanowych: odpowiednio obleśny, jedzący karaluchy Renfield, dwie piękne dziewczyny czy Van Helsing grany przez Laurence'a Oliviera. Kawał dobrej roboty. Bardzo się cieszę że to obejrzałem.

http://www.imdb.com/title/tt0079073/

Brak komentarzy: