sobota, 24 maja 2008

Dawne zapiski cz.24 (Warszawa, lato 2005)

"El Topo" (Mexyk 1970, reż Alejandro Jodorowsky http://www.imdb.com/title/tt0067866/ )
 Mistrz. No taki chory zakręt, że cześc. Teraz to już nikt by czegoś takiego nie nakręcił. A tu tyle dobrego. Palce lizac. Nie wiem nawet co konkretnie by tu wymienic. Nawet to jak przynudzają jest super. Już wiem! - Najlepsze jest to jak Colonel wychodzi ze swojego namiotu a za nim świnie! Rewelka!  

"Sin City" (USA 2005, reż Frank Miller + Robert Rodriguez http://www.imdb.com/title/tt0401792/ )
 Zamiast przerabiac komix na film, przerobili film na komix. Bezwzględne mistrzostwo świata! 

"Harakiri" (Japonia 1962, reż Masaki Kobayashi http://www.imdb.com/title/tt0056058/ )
 Super. Niesamowicie świetny samurajski film. Historia super, postacie super, zdjęcia super. Film z napisami nałożonymi za komuny więc ubaw bo wszystko po polsku - teraz jak się pisze łacińskim alfabetem japońskie imiona to się nie używa "dż" czy "ł" i takich liter.

"Coffy" (USA 1973, reż Jack Hill http://www.imdb.com/title/tt0069897/ )
 Ależ mi się to podobało! Suuuuuper! Extra stroje, super fury, mistrz dialogi, świetne postacie no a co najważniejsze udana bardzo intryga - w sumie do samego końca filmu nie wiemy co się wydarzy. Owszem jest to do wykminienia, ale ogólnie trzyma w napięciu. Królowa klimatu!!


.....i tutaj właśnie kończą się stare zapiski z mojego wielkiego notesu. Przespałem prawie 3 lata nie zapisując sobie obejrzanych filmów zupełnie nigdzie, przez co pewnie teraz o niektórych już zapomniałem. Nie da się ukryc że na pewno sporo tam było dobrego jak i nieco chały bo od tego ciężko uciec - no i wiadomo, że pamiętam to co zrobiło na mnie wrażenie lub to co oglądałem dośc niedawno - zapewne umieszczę jeszcze kilka wpisów "wspomnieniowo-wstecznych" bo szkoda by było niektóre rzeczy zupełnie przemilczec, jednak to za jakiś czas. Od tej pory kolejne wpisy na blogu będą już na bieżąco o tym co ostatnio widziałem.
Miłego czytania.

1 komentarz:

upgade in progress pisze...

przeciez sin city to komix przerobiony na komix. teraz czekam az ktos przerobi film na film